Skip to content

比較文化研究 No.56

2002年 九州支部発行

目次

  • 佐藤静. 学校の精神風土の分析と比較. 1-9.
  • 村瀬さな子・北畠正義・村瀬澄夫. 性別・世代別にみた首都圏大企業サラリーマンの文化・生活観. 11-20.
  • 尤銘煌. 日本・台湾における葬儀の比較研究:社会学的分析. 21-30.
  • Hachiro ENAKA. The Language, Religion and Culture of the Lao/Thai-Isarn(Esarn) People. 31-40.
  • 胡振剛. 中国語”有点(儿)”と”一点(儿)”について. 41-47.
  • 津田克巳. デンマーク語における非現実条件文について. 49-58.
  • 此枝洋子. 短大2年リーディングクラスでの多読,ストラテジー指導の効果. 59-68.
  • Peter Guy THORNTON. Modernist Allegory in Tanizaki’s Chijin no ai. 69-80.
  • 北村賢介. スウォドリングとウィリアム・ブレイク. 81-89.
  • 加藤澄. 分裂病者の妄想展開と言語の関係についての一考察. 91-100.
  • 千森幹子. ジェンダーと『アリス』―棟方志功のケース. 101-119.

Table of Contents

  • Shizuka SATO. An Analysis of the Mental Climate at the School. 1-9.
  • Sanako MURASE, Masayoshi KITABATAKE, Sumio MURASE. Lifestyle/Cultural Attitudes of Salaried Employees from Large Metropolitan-Based Companies by Gender and Age. 11-20.
  • Freddy YU. Comparing Funeral Rites between Japan and Taiwan: A Sociological Analysis. 21-30.
  • Hachiro ENAKA. The Language, Religion and Culture of the Lao/Thai-Isarn(Esarn) People. 31-40.
  • Zhengang HU. The Difference on Usage between “You Dianr” and “Yi Dianr” in Chinese. 41-47.
  • Katsumi TSUDA. Unreal Conditional Setences in Danish. 49-58.
  • Yoko KONOEDA. Did Extensive Reading and Strategy Training Help Students Improve Their Reading Proficiency?. 59-68.
  • Peter Guy THORNTON. Modernist Allegory in Tanizaki’s Chijin no ai. 69-80.
  • Kensuke KITAMURA. Swaddling and William Blake. 81-89.
  • Sumi KATO. A Study on the Relationship between Delusion Development and Discourse. 91-100.
  • Mikiko CHIMORI. Gender and Alice: Shiko Munakata’s Alice Illustrations. 101-119.