Skip to content

比較文化研究 No.105

2013年東北支部発行(NO.105)

目次

  • 道合 裕基.小川未明「青いランプ」における「視線」と「声」
  • 藤 美帆.留学生は多文化クラスでの学びをどのように受講後の友人関係構築に反映させているのか : 修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチに基づく一考察
  • 荒井 美幸.海外における日本語学習者にとってのネイティブスピーカーとの交流の意味 : インドネシア国立ブラウィジャヤ大学「多文化交流inマラン」参加者への聞き取り調査から
  • 道合 裕基, 河野 康治.「建築文学」としての小川未明「赤いガラスの宮殿」
  • 松尾 麻衣子, 永松 義博.平戸藩主別邸・梅ヶ谷津偕楽園についての研究
  • JiYoung SEO.Diversity and Equity in Multicultural Education in N Town, South Korea : A Critical Analysis of Living, Learning, School Activities and Community Life
  • 江 雯薫.時間副詞に関する一考察 : 「即時性」を表す副詞を中心に
  • 岡本 さだこ.野鳥観察とパンくず : エミリ・ディキンスンの「生」の探求
  • 毛 瑩.漢語系形容動詞の連体修飾語の習得に関する一考察 : 中国語を母語とする日本語学習者を対象に
  • Chizuko SONODA.A Study of English as Second Language Acquisition : How did Silvia Learn English?
  • 芦 暁博.日本語の聴解学習に関するビリーフ : 日本語を主専攻とする中国人大学生を対象に
  • ウォント盛 香織.ハパ・ハリウッド : アジアパシフィック系混血アメリカ人スターの台頭と展望
  • 髙橋 強.ポートフォリオを活用した英語リメディアル教育 : 理論的考察を踏まえて
  • 河野 康治.「文化資本」によるまちづくり : 京都市姉小路界隈地域を事例として
  • 野田(水町) いおり.読書がもたらす親密圏のジェンダー意識 : 『ボヴァリー夫人』におけるエンマの読書を通して
  • 三田 順.ヴラーンデレン象徴主義絵画における同時代性 : ヴァレーリユス・デ・サーデレールの象徴主義的風景画を巡って
  • 長谷川 詩織.ものをつくる行為を通じた知識と経験の統合 : フランク・ノリスの時代からの考察
  • 八木橋 慶一.社会的企業と多文化共生 : 英国における社会的包摂の試みから
  • 趙 敏.郁達夫『迷羊』における近代都市の表象 : 谷崎潤一郎『痴人の愛』との比較から
  • 李 熙穎.発話権取得における【自己主張】キャラクターの表出について

Table of Contents

  • Hironori DOAI. The “Seeing” and the “Hearing” in Ogawa Mimei’s Work “Blue Lamp”
  • Miho TO. How International Students Reflect What They Learned in Multi-Cultural Sessions on Building their Human Relations in the Later Life : A Perspective Based on the Modified Grounded Theory Approach
  • Miyuki ARAI. The Meaning of Communication with Native Speakers for Japanese Language Learners Abroad : From Interview for Participants in “Multi-Cultural Exchange Program in Malang” in Brawijaya University, Indonesia
  • Hironori DOAI, Koji KAWANO. Ogawa Mimei’s “Palace of Red Glass” of “Literature Architecture”
  • Maiko MTSUO, Yoshihiro NAGAMATSU. A Study on the Umegayatsu Kairakuen : The villa of Hirado clan Lord
  • JiYoung SEO. Diversity and Equity in Multicultural Education in N Town, South Korea : A Critical Analysis of Living, Learning, School Activities and Community Life
  • Wen-Shun CAIANG. A Study of Japanese Time Adverbs : Focusing on Adverbs that Express “Immediacy”
  • Sadako OKAMOTO. Bird Watching and a Crumb : Emily Dickinson’s Quest for “Life”
  • Ying MAO. A Research about Acquisition of Chinese-Based Adjectival Verbs with Noun-Modifying Phrases in Japanese : For the Chinese learners of Japanese
  • Chizuko SONODA. A Study of English as Second Language Acquisition : How did Silvia Learn English?
  • Xiaobo LU. Beliefs about Japanese Listening Comprehension : The Case of Chinese University Students Majoring in Japanese
  • Kaori MORI-WANT. Hapa Hollywood : The Emergence of Racially/Ethnically Mixed Asian and Pacific American Stars
  • Tsuyoshi TAKAHASHI. Remedial English Education Utilizing Portfolios : On the Basis of Theoretical Considerations
  • Koji KAWANO. Area Management by Putting the Cultural Capital to Practical Use : The Case Study of Aneya-koji Area in Kyoto City
  • Iori (MIZUMACHI)NODA. Gender Consciousness in the Intimate Sphere brought about by Reading : Focusing on the Reading of Emma in Madame Bovary
  • Jun MITA. Contemporaneity in the Flemish Symbolist Painting : On the Symbolist Landscape of Valerius de Saedeleer
  • Shiori HASEGAWA. Integrating Knowledge into Experience through Making Things : A Case of Frank Norris and Others
  • Keiichi YAGIHASHI. Social Enterprise and Multicultural Society in Britain : From the Perspective of Social Inclusion
  • Min ZHAO. Representation of the Modern City in Yu Dafu’s “Stray Sheep” : From a Comparison with Tanizaki Junichiro’s “Chijin no Ai”
  • Xiying LI. The Analysis of 【Self-assertion】 Character Expression on the Acquisition of Utterance Right