Skip to content

比較文化研究 No.73

2006年 九州支部発行

目次

  • 朴順伊. 春園李光洙の反儒教思想と夏目漱石の道義―女性像をとおして―. 1-18.
  • 熊抱ゆかり. 英語教育と英語習得―異文化交流を交えて―. 19-28.
  • 薗田浩一. 日本人英語とその他のアジア人英語ネイティブ・スピーカーの英語間における修辞的コミュニケーション問題. 29-38.
  • 山口(月田)美和. 「和解」―法律における「和」. 39-45.
  • 津田克巳. 清少納言の手紙論. 47-55.
  • 日高三郎・池田豊子. 19世紀西欧の医師の権力とエチケットの役割の分析(3):20世紀の病院医療. 57-65.
  • 秋好礼子. 身体を見る視線―Life in the Iron Mills におけるdisability. 67-77.
  • 吉岡愛子. 境界線上のアイデンティティ 女優 Shirley Yamaguchi/山口淑子―他者をめぐる言説と主体の交差―. 79-89.
  • Joseph Z. ROMERO. Prospero’s Sea of Sorrow. 91-98.
  • 高橋強. 外国語としての児童英語教育:日本、韓国、台湾の視点から. 99-109.
  • 岡本哲明. オーストラリアにおける急進主義、ナショナリズム、反帝国主義、そして平等主義とその表現としてのオーストラリア英語―歴史、社会、政治、経済、言語的視点からの試論―. 111-130.
  • 山崎祐一. 英語学習と異文化間コミュニケーションに関連した大学生の地域貢献活動. 131-149.
  • Masaru KURIHARA. Making a Detour: What Phases Are Needed for Japanese Students of English to Utter English. 151-160.

Table of Contents

  • Soonyi PARK. Chunwon Lee Kwangsoo’s Anti-Confucianism and Natsume Souseki’s Morality—Through an Image for Women—. 1-18.
  • Yukari KUMADAKI. English Education and English Learning—Observing the Results on Cross-cultural Exchange—. 19-28.
  • Hirokazu SONODA. Rhetorical Communication Problems between Japanese English and Other Asian or Native Varieties of English. 29-38.
  • Miwa TSUKITA YAMAGUCHI. Settlement—Wa’in Japanese Law. 39-45.
  • Katsumi TSUDA. Sei Shonagon’s View on Letters. 47-55.
  • Saburo HIDAKA and Toyoko IKEDA. Critical Analysis of the Role of Power and Etiquette in 19th Century Western Physicians (3): Medical Practice in Hospitals in the Twentieth Century. 57-65.
  • Reiko AKIYOSHI. Staring at the Body of the Other—Disability in Life in the Iron Mills. 67-77.
  • Aiko YOSHIOKA. The Border Identities of the Actress Shirley Yamaguchi/Yamaguchi Yoshiko—The Intersection between Discourses of Otherness and Subjectivities—. 79-89.
  • Joseph Z. ROMERO. Prospero’s Sea of S orrow. 91-98.
  • Tsuyoshi TAKAHASHI. Teaching Kids English as a Foreign Language: A Study of Kids English in Japan, Korea, and Taiwan. 99-109.
  • Tetsuaki OKAMOTO. Radicalism, Nationalism, Anti-imperialism and Egalitarianism in Australia and the Australian English as a Means of their Expression—An Essay from Historical, Social, Political, Economic and Linguistic Viewpoints—. 111-130.
  • Yuichi YAMASAKI. Learning English and Intercultural Communication through Service-Learning Projects. 131-149.
  • Masaru KURIHARA. Making a Detour: What Phases Are Needed for Japanese Students of English to Utter English. 151-160.