比較文化研究 No.127
2017年九州支部発行(NO.127)
目次
- 緒方 尚美.実習の指導と教師の内省について : 初任教師へのインタビュー調査から
- 川内 有子.ミットフォードの”The Forty-seven Ronins”の四十七士論としての新しさとイギリスにおける同時代的反響
- 倉橋 愛.フォート・ウイリアム・カレッジの学籍制度
- 才藤 千津子,日沖 直子.聖母マリアと日本人の心性 : マリア観音をてがかりに
- 曽田 裕司.倉橋惣三の音楽表現論における「無我」概念の源泉 : 鈴木大拙の仏教思想およびフレーベルの教育思想との比較研究 .
- 趙 一嶸.コミュニケーション教育における「演劇作り活動」の役割に関する一考察 : 福岡市における演劇指導者の育成活動の事例分析から
- 藤 美帆.大学周辺地域を題材としたビジターセッションの実践報告 : 韓国の大学における上級日本語会話授業の事例から
- 長田 元.地域間交流と港湾政策の関係に関する研究 : 北陸地方の港湾を中心に
- 野田 晃生.パール・バックの活動と障がいへのまなざし
- 八尋 春海.阿蘇市における観光資源としての草原
Table of Contents
- Naomi OGATA. Fostering Reflection in Novice Teachers : The Effects of Guided Instruction on Pre-service Teachers’ Skill to Reflect
- Yuko KAWAUCHI. The Features of A. B. Mitford’s “The Forty-seven Ronins” and the Contemporary Reaction to It in Britain
- Ai KURAHASHI. The School Register System of Fort William College
- Chizuko SAITO and Naoko F. HIOKI. “Maria-Kannon (Mary-Guanyin)” and its Images : A Study of Marian Image and Japanese Psyche
- Yuji SOTO. Sources of “No-Self” in Sozo Kurahashi’s Views on Musical Expression : Comparison with Daisetz Suzuki’s Buddhist Thought and Friedrich Frobel’s Educational Thought
- Yirong ZHAO. A Study Investigating the Use of Drama Approach Activities on Communication Education : Case Study of Drama Approach Adviser Training Activities in Fukuoka
- Miho TO. Visitor Sessions Around University Areas : A Case Study of Advanced Japanese Conversation Classes at a Korean University
- Gen NAGATA. A Study of Relationship between Interregional Exchange and Port Policies : Particularly Focusing on Ports in Hokuriku Area
- Akio NODA. Pearl Buck’s Activities and Her Ideas about Handicap
- Harumi YAHIRO. Grasslands as a Tourism Resource in Aso City