比較文化研究 No.120
2016年東北支部発行(NO.120)
目次
- 周 雨霏.「東洋的社会論」から「東亞協同体」へ : 戦時期日本におけるK.A. ウィットフォーゲル思想の受容と変容を論じる
- 劉 苗苗.倉橋由美子文学における夏・海・太陽 : カミュ『異邦人』と比較して
- 程 青.お岩の怨霊化と御霊信仰 : 『四谷雑談』から『四谷怪談』への展開
- 松尾 麻衣子.守国神としての姿 : 寿像に施された、胎内納入の意味
- 長谷川 詩織.カンザス、ニューヨーク、アフリカ : 狂騒の1920年代とオサ・ジョンソンの交差に関する試論
- 藤内 響子.初期近代英語における動詞の命題補部 : 特に現代英語において不定詞および動名詞の補部をとる動詞についての定量言語学的アプローチ
- 才藤 千津子.パストラルケア、スピリチュアルケアへのインターカルチュアル・アプローチ
- 卜 箕大.古代東北アジアの交流に関する考察 : 3世紀末から5世紀初を中心に
- 趙 無忌.日本語の「後(あと)」と中国語の「後(hou)」の空間的な意味に関する比較研究 : 認知言語学の視点から
- 松原 留美.『ウォールデン』におけるニューイングランドの少年たちの向上する本能
- 古賀 元章.姉崎正治の人本主義についての一考察 : 吉野作造の民本主義と比較して
- 高 慧珠.中国の大学における小学校教員養成カリキュラムの類型に関する研究 : 総合モデルと分科モデルの比較考察
Table of Contents
- Yufei ZHOU. From “Theories on Oriental Society” to the “Greater East Asia co-prosperity Sphere” : The Transformation of K.A. Wittfogel’s Theories in Wartime Japan
- Miaomiao LIU. The summer, sea and sun in the literature of Yumiko Kurahashi : Comparing with L’Etranger
- Qing CHENG. The Revengeful spirit of Oiwa and Goryo-sinko : From Yotsuya Zodan to Tokaido Yotsuya Kaidan
- Maiko MATSUO. Becoming A Guardian Deity : A Hidden Meaning of Items Inside the Statue
- Shiori HASEGAWA. Kansas, New York, Africa : Tentative Approach on Intersection of Roaring Twenties and Osa Johnson
- Kyoko FUJIUCHI. Changes in Complementation Patterns in Early Modern English : Featuring the Verbs which can take both Gerundial and Infinitival Complements in Present-Day English
- Chizuko SAITO. Intercultural Approaches to Pastoral and Spiritual Care : What We Can Learn from Them
- Gi-Dae BOK. A Study on Exchange of Ancient Northeast Asia : From the end of the third century to the beginning of the fifth century
- Wuji ZHAO. A Comparative Study of the Spatial Meanings of Japanese “Ato” and Chinese “Hou” : From the Viewpoint of Cognitive Linguistics
- Rumi MATSUBARA. Enhancing “Instinct” of the New England Boys in Walden
- Motoaki KOGA. One Consideration of Masaharu Anesaki’s Jinponshugi : In Comparison with Sakuzou Yoshino’s Minponshugi
- Huishu GAO. Types of Primary Teacher Education Curriculum in Chinese Universities : Comparison between Integrated Model and Division Model